Eerste week..

25 september 2013 - Sanur, Indonesië

ja wat kan ik eigenlijk zeggen: de eerste week plat op je gat in de zon - en dat was ook wel erg uit te houden moet ik zeggen. 4* hotel in Sanur@prive strand met veel security. Je kon zo vanaf het strand wippen naar de lounge banken voor een kop bamisoep of sate met witte rijst en kroepoek :) Niet te vergeten de Ice Lemon Tea - ja ja wellicht een poezendrankje maar een glas wijn in de hete volle zon moest ik even niet aan denken hoor..nog een BINTANG "BIERTJE" - dah ook niet echt. Kortom het was wel ff een lekker leventje ja..09.00 naar de ontbijtzaal voor een uitgebreid ontbijt en er stond echt alles he: Nasi, Bami, witte rijst, gerechten, 2 soepen - een eigen bakkerij in het hotel dus verser brood kon niet - pannenkoeken, wafels vers gebakken en natuurlijk het uitgebreide "wij bakken uw eitje voor U" terwijl U wacht ontbijt... doe mij maar een omeletje met alles erin (champignons, knoflook, paprika, uien en rawit) Rawit is een klein heet pepertje - die een INDO eet bij zijn rijst..hapje rawit hapje rijst...(niet doen aub hoor..is niet raadzaam voor de witte medemens die niet gewend is heet te eten) maar zoals U ziet - een geweldig eitje...

Scrambled eggs, spiegeleitje..alles wat je wilde konden ze bakken - erg grappig!

De fruitliefhebber kon ook aan zijn trekken komen want er lag heel wat exotisch fruit, Melon, Papaya, Mango, Salak, granaatappel, passievruchten en ga zo maar door - de fruitdrankjes waren ook vers en niet van aanmaak spul.

Zoete dingen zoals muffins, cake, bananencake, koekjes, en ga zo maar door.. niet echt aan mij besteed maar voor de liefhebber - een lekker begin van de dag... alhoewel de bananencake geweldig was - doet me denken aan mijn kindertijd - tig indische tantetjes bakten wel een variant van die bananencake...